مددکاری اجتماعی مدرسه | School Social Work

مددکاری اجتماعی مدرسه | School Social Work

راهنمای مقدماتی برای مددکاری اجتماعی مدرسه

نوشته کیتلین لویی [ارشد مددکاری اجتماعی_ دانشگاه استنفورد]

مددکاران اجتماعی مدرسه از دانش آموزانی حمایت می کنند که در معرض مسائل روانی، عاطفی، اجتماعی، رفتاری و / یا خانوادگی هستند که بر عملکرد تحصیلی و سلامت عمومی آنها تأثیر منفی می گذارد. مددکاران اجتماعی مدرسه از طریق مشاوره های فردی و گروهی، میانجیگری در درگیریها، مداخلات برای حل بحرانها، خدمات هدایت منابع و توسعه و اجرای برنامه های مدرسه از دانش آموزان حمایت می کنند. مددکاران اجتماعی مدرسه می توانند در محیطهای مختلفی، از جمله مدارس دولتی، مدارس خصوصی و برنامه های آکادمیک که به افراد آسیب پذیر خدمت رسانی می کنند، کار کنند.

مددکاران اجتماعی مدرسه می توانند با چالش های متعددی در کار مواجه شوند، از قبیل فقدان منابع کافی برای خدمت به دانش آموزان، کار زیاد و مدیریت آسیب و مشکلات عاطفی دانش آموزان به نیابت از آنها. با این وجود، مددکاران اجتماعی مدرسه ممکن است کمک به کودکان و نوجوانان برای تقویت خودشان، برطرف کردن چالشها، بالغ شدن و بهبود زندگیشان را به طرز باور نکردنی ارزشمند و پایدار بیابند.

اکثریت مددکاران اجتماعی مدرسه کارکنان مدارس و بخشهای مدارس هستند و باید مدرک خاصی را از مقامات ایالتی خود برای انجام فعالیت کسب کنند. آنها معمولاً می توانند برای این اعتبار نامه ها از طریق بخش آموزش و پرورش، هیئت آموزش و یا کمیسیون اعتبارنامه معلمین ایالت خود درخواست کنند. در حالی که مجوز / گواهینامه های مددکار اجتماعی مدرسه از ایالتی به ایالتی متفاوت است، روند کسب مدرک مددکار اجتماعی مدرسه به طور کلی شامل ترکیبی از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، شرکت و قبولی در یک امتحان ایالتی و انجام تجربیات حرفه ای و یا کارآموزی خاص است.

فایل متن کامل مقاله را از اینجا دریافت نمایید.

گردآوری و ترجمه: فاطمه محمدی؛ مددکار اجتماعی
انتشاریافته در مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان

رسانه تاب آوری ایران رسانه تاب آوری ایران
دکمه بازگشت به بالا